ACRÒNIM | Quins són els factors que determinen l’èxit de la marca?
15260
post-template-default,single,single-post,postid-15260,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
 

Quins són els factors que determinen l’èxit de la marca?

Quins són els factors que determinen l’èxit de la marca?

Si entenem el branding com el procés de creació d’una marca, la manera de gestionar els seus actius, el seu nom comercial, el seu logotip i els seus valors, per què no l’orientem d’entrada cap a l’èxit?

Si fem una comparativa, entre el Branding i el Coaching el primer és a la marca el que el segon és a la persona. I què forma les marques? El conjunt de valors i característiques de les persones que l’empenyen cap a l’èxit.

Per tant, podríem definir el Branding com un procés d’acompanyament per orientar una marca cap a l’èxit.

Una persona, un producte o un servei són una marca. El que hem de tenir clar és que tot el que envolta aquesta marca comunica, i tot el que comunica necessita d’una estratègia i un pla d’acció.

Però anem a pams.

Quins són els factors que determinen aquest èxit?

El Branding busca el poder de la marca, aquell fet diferencial, aquells valors intangibles com la singularitat i la credibilitat, aquell segell individual que permet distingir-la de la resta de marques i impactar de forma única en el mercat. El Branding ha de ser capaç d’orientar la marca i trobar aquelles qualitats que constitueixen la seva fortalesa.

El branding, treballa tots els elements que constitueixen l’èxit de la marca, allò que l’acosta de forma inconscient a la ment del consumidor.


Cal distingir entre tres tipologies de Branding 

Personal Branding

La Marca Personal entesa com un actiu intangible que uneix la identitat de la persona amb la seva proposta de valor que la fa única i la diferencia.

El Branding acompanya a les persones que vulguin diferenciar-se mitjançant l’augment del valor del seu treball o de la seva aportació a la societat. Per tant, cal promocionar, comunicar i cuidar la seva Marca Personal.

 

product_branding_succeedingProduct Branding

Un producte és quelcom tangible que el podem agafar, tocar, visualitzar i sobretot, emocionar-nos. La Marca de Producte és l’ús d’un nom, una terminologia, un símbol o un disseny per dotar a un producte d’una identitat única al mercat.

Al món comercial, les marques blanques unifiquen els atributs dels productes i els homogeneïtzen i, per això, els fabricants tendeixen a promocionar els productes amb marca pròpia.

En el mercat actual s’utilitzen tres grans opcions estratègiques dins del Product Branding:

  • Marca pròpia Quan una identitat de marca està clarament relacionada amb el fabricant del producte.
  • Marca individualVs Familiar és un enfocament estratègic utilitzat per les empreses amb recursos suficients per crear una identitat separada per a cada producte que ofereix. Agafa sentit quan una empresa ven articles de molt diverses categories.
  • Co-brandingés una estratègia que vincula dues marques existents per crear una identitat per a un nou producte.

 

Service Branding

Un servei és quelcom intangible, el sector terciari de la nostra economia i el conjunt d’activitats que donen resposta a una necessitat. Quan tenim una necessitat busquem un servei per satisfer-la i si a sobre ens emociona i ens fa sentir ens fem nostres les experiències viscudes i les repetim.

Per tant, un dels objectius bàsics del Service Branding és emocionar i fidelitzar.

El Branding de servei consisteix a utilitzar eines de màrqueting i comunicació per a crear una percepció de valor en la ment dels clients objectius. El nom, el logotip i els símbols de la marca s’erigeixen com les peces centrals de suport amb un objectiu: Crear una imatge que ressoni amb força en la ment del client quan visualitzi les senyals d’identitat d’una empresa.



Ús de cookies i Política de Privacitat

Aquesta web utilitza cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les citades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació. ACEPTAR

Aviso de cookies