ACRÒNIM | Explicant històries: STORYTELLING
15286
post-template-default,single,single-post,postid-15286,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
 

Explicant històries: STORYTELLING

Explicant històries: STORYTELLING

L’ésser humà viu d’explicar històries.

Des de la prehistòria fins a l’últim telèfon que es llanci, la humanitat viu comunicant-se, passant missatges i ensenyaments a través dels segles i en l’actualitat a causa de les nostra tumultuosa rutina plena de compromisos i les nostres vides plenes d’informació (de vegades, innecessària i supèrflua) necessitem de formes senzilles per passar un missatge simple i eficaç. 

El concepte Storytelling (Contacontes d’Anglès), que significa explicar històries, és això, al final quan una història s’explica, diversos aspectes neurològics i psicològics s’activen, remetent la concentració i la gran atenció al missatge que es vulgui transmetre.

Val la pena assenyalar que això passa cada vegada que escoltem una mica de música, veiem una pel·lícula, veiem un espectacle que ens agrada o fins i tot quan parem atenció a un membre de la família dient una broma; les nostres oïdes, els nostres ulls i els nostres sentits estan orientats 100% amb el contingut de la idea.

 

La narració d’històries és una eina important que pot ser utilitzada per tu a la teva vida i a la teva empresa (si ets un empresari digital també). El punt principal és la forma d’explicar, després de tot, moltes persones tenen un talent natural per a la narració de contes i acudits …

 

Per als que no van néixer amb aquest talent innat, és bo assenyalar algunes tècniques que ajudaran a explicar històries amb senzillesa i emoció.

 

4 Elements del Storytelling

 

1) Missatge 

Bàsicament es tracta del que desitges passar a les persones, als teus oients o lectors.

Tens algun ensenyament entre línies? 

Hi ha una història emocionant que infectarà a tots amb una gran quantitat d’energia i motivació? 

El que em farà passar 10 minuts veient el vídeo. 

Aquest és el missatge!

 

Un bon missatge enganxa all públic, però un gran missatge canvia totes les generacions futures.

 

No és d’estranyar que vegem tants mestres de la humanitat que es fa referència a ells encara avui dia pels seus missatges, com Jesucrist, Buda, Lao Tse, Gandhi, la Mare Teresa de Calcuta.

 

2) Conflicte 

És el pebre de la història!

Necessites alguna cosa per canviar el patró de la gent, cosa que canviï la seva forma de pensar, d’actuar i somiar …

Hi ha diversos tipus de conflictes que es poden utilitzar, de vegades són els mateixos que s’utilitzen a les pel·lícules de Hollywood, però el punt principal és que cada vegada que vegi alguna dificultat a una història, més desitgi que el personatge principal tingui un final feliç. ……no és cert?

 

3) Personatges

Són les persones que participaran a la teva història.

Aquí el punt important que ha de ser pensat és aixecar diverses idees, invertir en la seva creativitat i donar vida als somnis de moltes persones que volen reconèixer-se en els personatges.

Pots recordar una pel·lícula que vas veure fa poc temps i en la forma en què et var reconèixer amb l’actor o actriu … Hi hauries d’haver dit frases com aquesta:

“Jo també ho faig …” 

“Ostres, penso de la mateixa manera”

“Vull una vida així”

És així!

Les persones es mouen per l’emoció.

4) Trama

Són totes les parts implicades, com una amanida de fruites … 

O millor … 

Una equació matemàtica: Missatge + Conflicte + Caràcters = trama

Pensar, sentir i somiar amb la història.

 

Per a això:

  • Pren elements del teu dia a dia.
  • Llegeix llibres de narració.
  • Segueix persones influents.
  • Finalment, crea la teva parcel·la i construeix alguna cosa de valor per als teus clients i les persones que viuen al teu voltant.
Tags:


Ús de cookies i Política de Privacitat

Aquesta web utilitza cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les citades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació. ACEPTAR

Aviso de cookies